Cum a Triplat Afacerea în 4 Ani de la Listarea pe Bursă și Planurile pentru Viitorul de Succes
Sursa poza si informatii: romania-insider.com
Grupul antreprenorial românesc Agroland, activ pe piețele de retail, agro-business, producție alimentară și nutriție animală, a sărbătorit patru ani de la listarea Agroland Business System și Agroland Agribusiness pe piața AeRO a Bursei de Valori București, pe 5 iunie. În această perioadă, compania și-a triplat afacerile și are planuri ambițioase de creștere continuă.
Fondată de Horia Cardoș în 1997, Agroland operează 240 de magazine specializate în produse pentru grădină, fermă și animale de companie. Între 2021 și 2024, firma a demonstrat o performanță solidă, cu o creștere a cifrei de afaceri de peste 62% pentru Agroland Business System și de peste 77% pentru Agroland Agribusiness, în ciuda provocărilor provocate de secetă și volatilitatea prețurilor din ultimii ani.
"În acești aproape cinci ani, datorită investițiilor pe piața de capital, am reușit să accesăm peste 50 de milioane de lei (aproximativ 10 milioane de euro), din care 25 de milioane de lei prin obligațiuni și aproape 30 de milioane de lei prin majorări de capital. Fără aceste resurse, Agroland și cele două companii listate nu ar fi ajuns aici. În acești cinci ani, ne-am triplat afacerea", a declarat fondatorul Agroland, Horia Cardoș.
Tinta companiei pentru următorii trei ani este de a atinge o cifră de afaceri consolidată de peste 100 de milioane de euro, de a trece la piața principală și de a obține un EBITDA de 10% din cifra de afaceri. De asemenea, Cardoș a menționat că grupul își dorește să ajungă la 300 de magazine operate de Agroland în următorii trei ani și că ia în considerare și achiziții.
După listarea din martie 2021, Agroland și-a reorganizat structura în Retail, Food și Agribusiness și a început un proces de rebranding. Fiecare divizie are acum propriile obiective, bugete și indicatori de performanță. Afluxul de capital a permis companiei să inițieze un program de investiții de lungă durată, consolidându-și poziția pe piețele de îngrijire a animalelor de companie, grădinărit și ouă.
Daniel Liciu, Director General Adjunct al Agroland Retail, a declarat că firma estimează o creștere anuală de 20-30% în categoria de îngrijire a animalelor de companie și grădinărit. "Investim masiv în deschiderea de magazine într-un format nou, tip discounter pentru grădină și animale. Vedem un potențial imens în aceste domenii deoarece oamenii sunt din ce în ce mai conectați cu animalele și grădinăritul", a adăugat el.
În același timp, Andrei Pințur, CEO al Agroland Food, a remarcat dinamismul pieței de ouă de consum și creșterea cererii din partea noilor generații pentru produse sănătoase și trasabile. Pințur a explicat că grupul va fi implicat în următoarele 24 de luni într-o investiție nouă, având ca obiectiv crearea a încă 500.000–600.000 de unități de adăpostire pentru găini ouătoare. "Avem obiectivul să atingem producția de un milion de ouă pe zi în maximum 5 ani."
De la listare, au fost efectuate 52.421 de tranzacții cu peste 34 de milioane de acțiuni Agroland Business System, totalizând mai mult de 115 milioane de lei (22,7 milioane de euro). În aceeași perioadă, 7.429 de tranzacții au implicat aproape 1 milion de acțiuni Agroland Agribusiness, totalizând 18,4 milioane de lei (3,5 milioane de euro). Acțiunile Agroland Business Systems (AG) sunt acum incluse în indicele BET AeRO, cu o pondere de aproape 5%.
"Prin acest parteneriat, piața de capital din România demonstrează din nou că are capacitatea de a susține companiile antreprenoriale din diverse domenii, în acest caz agro-business, producție alimentară și nutriție animală, oferindu-le soluții de finanțare pentru planurile lor de extindere. Felicit grupul Agroland pentru cei 4 ani de prezență pe piața de capital și le doresc un viitor prosper", a spus Radu Hanga, președintele Bursei de Valori București.