Connections listează vânzarea diviziei de servicii către IGT Solutions India, pentru 4,5 milioane euro, concentrându-se pe inteligență artificială și securitate cibernetică.
Sursa poza si informatii: romania-insider.com
Connections, o companie de tehnologie listată pe piața AeRo a Bursei de Valori București (BVB), a încheiat recent procesul de vânzare a diviziei sale de servicii Back Office din Bulgaria, Serbia și România, gestionate prin firma Outsourcing Support Services (OSSR), către IGT Solutions, o firmă cu sediul în India, care își desfășoară activitatea și în Europa.
Valoarea tranzacției s-a ridicat la 4,5 milioane de euro, iar o parte din componenta fixă a prețului a fost deja achitată. Semnarea Acordului de Cumpărare de Acțiuni (SPA) a avut loc în martie 2025, ca rezultat al unei decizii strategice a Connections de a se concentra asupra dezvoltării afacerilor sale în domenii cheie, precum inteligența artificială și securitatea cibernetică.
În urma acestei tranzacții, IGT Solutions preia echipele de aproximativ 150 de angajați din filialele OSSR din România, Bulgaria și Serbia. Această mișcare este destinată să "contribuie la scalarea operațiunilor și să întărească avantajul competitiv al companiei în Europa."
Bogdan Florea, Fondator & Co-CEO al Connections, a explicat că finalizarea procesului de vânzare a OSSR România, împreună cu filialele din Bulgaria și Serbia, ne oferă o parte din capitalul necesar pentru a începe o nouă fază de investiții: dezvoltarea de soluții avansate de inteligență artificială și securitate cibernetică - proiecte pe care le pregătim de la începutul anului 2025. Tranzacția încheiată cu IGT Solutions înseamnă consolidarea poziției Connections, într-un moment în care noile tehnologii au puterea de a schimba regulile jocului în toate domeniile și industriile, a mai adăugat el.
Din perspectivă bursieră, următorul pas pentru companie este tranziția către piața reglementată, au mai precizat reprezentanții acesteia.
Connections are peste 300 de angajați și o experiență de 20 de ani în Europa Centrală și de Est, incluzând țări precum Bulgaria și Serbia, birouri de vânzări în SUA și Marea Britanie și reprezentanți în Germania și Orientul Mijlociu. Compania este specializată în automatizare inteligentă, suport IT pentru infrastructură, management digital al proceselor de afaceri și dezvoltare software la cerere.
Printre clienții Connections se numără corporații globale și companii românești de dimensiuni medii din diverse industrii, cum ar fi bancar, FMCG, energie, telecomunicații și retail, dar și instituții guvernamentale din România.
IGT Solutions, cunoscută pentru experiența sa în domeniul experienței clienților (CX), servește peste 90 de clienți globali, dispunând de o echipă de peste 25.000 de experți CX care gestionează procesele clienților din 31 de centre de livrare globale din 13 țări. Portofoliul IGT Solutions include servicii de transformare digitală, integrare de platforme, soluții bazate pe AI/ML și Gen AI, automatizare inteligentă și analitică avansată, precum și un spectru complet de servicii și soluții BPM (Business Process Management).
Această tranzacție este un pas major pentru Connections, oferindu-i companiei resursele necesare pentru a se concentra pe inovațiile în inteligența artificială și securitatea cibernetică, zone cu un potențial mare de transformare globală.