Subfinanțarea din 2025 poate perturba grav transportul feroviar în România!

Subfinanțarea din 2025 poate perturba grav transportul feroviar în România! Sursa poza si informatii: romania-insider.com

CFR Călători, operatorul de stat de transport feroviar de pasageri din România, a transmis un avertisment cu privire la posibilele tulburări în operarea transportului feroviar în anul 2025, din cauza unui nivel insuficient de compensații pentru serviciul public, precum și a diminuării veniturilor.

Într-o declarație publicată pe 13 iunie, oficialii CFR Călători au avertizat că finanțarea pentru anul viitor ar putea scădea sub nivelul din 2024, generând astfel riscul unor blocaje operaționale și perturbări majore în sistemul feroviar național.

Pe fondul acestor îngrijorări, CFR Călători subliniază că acordarea de compensații pentru serviciul public în 2025 sub nivelul din 2024 ar constitui o provocare majoră, cu potențialul de a provoca blocaje grave ce ar afecta întregul sistem feroviar. Această situație a fost raportată de Economica.net.

O sursă majoră de dificultate o constituie întârzierile în livrarea celor 12 seturi de tren contractate în cadrul primului Acord de Servicii Publice lansat de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). Aceste întârzieri afectează serios capacitatea companiei de a atinge obiectivele de transport și de venituri preconizate pentru 2025.

Mai mult decât atât, schimbările legislative recente care afectează reducerile de călătorie pentru studenții universitari au redus și mai mult veniturile din acest segment social, sporind presiunea financiară asupra operatorului.

Compania a subliniat importanța unei compensații adecvate pentru a menține calitatea serviciilor și continuitatea operațiunilor. În comunicat se afirmă clar că este esențial ca valoarea compensației totale anuale, precum și compensația unitară aferentă serviciului public în 2025, să nu fie mai mici decât cele din 2024.

Acest apel vine într-un moment în care este crucial să se găsească soluții sustenabile pentru a asigura operativitatea și stabilitatea pe termen lung a transportului feroviar de pasageri în România. Pe măsură ce CFR Călători navighează prin aceste provocări financiare și operationale, rămâne de văzut cum va influența acest apel deciziile politice care urmează a fi luate.

Fotografia furnizată de Jerome Cid/ Dreamstime adaugă o notă vizuală acestui subiect important, subliniind necesitatea unei acțiuni prompte și bine gândite din partea autorităților. Altfel, pericolul perturbărilor de amploare în rețeaua de transport feroviar din România înaintează neprihănit.

iulian@romania-insider.com


Andrei Lupu

Andrei Lupu are 32 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Sibiu. Născut în cartierul Trei Stejari, Andrei este un observator atent al vieții din orașul vechi și un narator pasionat al comunității sibiene. Cu o formare în Jurnalism și Comunicare la Universitatea „Lucian Blaga”, el îmbină rigurozitatea presei cu o sensibilitate locală autentică. Fie că acoperă un festival, o decizie din Consiliul Local sau o poveste din cartierele uitate, Andrei aduce știrile orașului cu echilibru, claritate și respect față de cititori.