Strabag finalizează Podul Transilvania de 644 de metri, un proiect monumental de 40 milioane EUR în Satu Mare, România.
Sursa poza si informatii: romania-insider.com
Satu Mare, România - Podul Transilvania, cea mai lungă punte hobanată din țară, a fost finalizat de Strabag România, după o investiție totală de aproape 200 de milioane RON, echivalentul a aproximativ 40 de milioane de euro. Acest proiect reprezintă cea mai amplă dezvoltare în domeniul infrastructurii din Satu Mare din ultimele patru decenii și unul dintre cele mai complexe din România.
Construcția podului peste Someș a început în mai 2020 și este construită pentru a rezista timp de 15 ani fără defecte majore. Cu un design de tip harpă, podul este sprijinit de două pyloni, fiecare cu o înălțime de 73 de metri, și 56 de cabluri din oțel de înaltă rezistență. Structura hobanată cântărește 227 de tone și este proiectată să suporte o încărcătură de peste 12.000 de tone.
Podul include patru benzi de circulație pentru vehicule, două trotuare pentru pietoni și o pistă pentru biciclete, facilitând accesul între zonele de nord și sud ale orașului Satu Mare. În plus, acest proiect de infrastructură modernă contribuie semnificativ la conectivitatea și economia orașului, oferind noi oportunități de dezvoltare.
Primarul din Satu Mare, Gábor Kereskényi, a subliniat importanța simbolică a acestui pod pentru comunitate: „Podul Transilvania înseamnă mult pentru Satu Mare. Nu este doar o construcție din beton, oțel și fier – este un nou simbol al orașului nostru, o minune inginerească și un punct de referință economic pentru întregul nostru oraș.”
Strabag, o companie cu o prezență solidă pe piața românească încă din 1991, și-a stabilit sediul central în București în 1994. Din acel moment, grupul s-a extins în toate regiunile majore ale României, operând în numeroase sectoare de construcții, inclusiv în infrastructura de transport, construcția de clădiri și inginerie civilă, dar și în proiecte de construcții ecologice. Anul 2024 a adus pentru Strabag România o creștere a comenzilor în așteptare cu 32%, ajungând la 653 de milioane de euro.
Podul Transilvania reprezintă un exemplu remarcabil de inovație și ingeniozitate românească, demonstrând capacitatea locală de a realiza proiecte de anvergură internațională. Datorită acestuia, Satu Mare se poate mândri acum cu un reper arhitectural și funcțional pe harta României și a Europei.
Pentru mai multe detalii, irina.marica@romania-insider.com
Surse foto: PR Strabag; credit: Mango Fresh and Creative