Grampet Group dezvăluie DMU Leon, primul tren fabricat 100% în România, după 80 de ani, de Electroputere VFU Pașcani

Grampet Group dezvăluie DMU Leon, primul tren fabricat 100% în România, după 80 de ani, de Electroputere VFU Pașcani Sursa poza si informatii: romania-insider.com

Un nou capitol în industria feroviară din România a fost scris de Grampet Group, care a prezentat recent trenul DMU complet fabricat pe meleaguri autohtone. Numit Leon, acest tren cu unitate multiplă diesel este o realizare impresionantă a celor de la Electroputere VFU Pașcani. Este primul de acest tip produs integral în România din ultimele opt decenii, după cum a anunțat compania cu mândrie pe 19 iunie.

Trenul Leon, format din trei vagoane, oferă 145 de locuri, punând la dispoziția pasagerilor fotolii rabatabile și scaune ergonomice, ferestre panoramice care oferă priveliști deosebite, mese pliabile, și prize atât la 230V cât și USB, astfel încât călătorii să rămână conectați. De asemenea, există spațiu alocat pentru bagaje voluminoase și biciclete, iar sistemele audio-vizuale de informare aduc informațiile de drum la zi. În plus, vagoanele sunt echipate cu sisteme de supraveghere video, senzori de incendiu și interfoane pentru siguranța și confortul pasagerilor.

Acesta nu este doar un simplu tren modern; Leon este rezultatul a peste 30,000 de kilometri de testare riguroasă, etalonat după standardele europene CE. Această certificare deschide ușile către întreaga Europă, făcându-l apt pentru operare pe teritoriul UE, spun reprezentanții companiei.

La nivel de producție, Electroputere Pașcani dispune de capacitatea de a construi până la 24 de astfel de trenuri pe an. Această performanță vine sub patronajul președintelui Gruia Stoica, care a subliniat considerațiile acestea în conversații cu Curs de Guvernare.

De la fondarea sa în 1999, Grampet Group a crescut într-o corporație multinațională cu capital românesc. Portofoliul său include servicii integrate și soluții: transporturi, servicii logistice, producție de locomotive și vagoane, dar și componente și soluții de modernizare a materialului rulant, plus servicii de leasing. Acest grup, care înglobează operatorul de transport feroviar de marfă lider în România, Grup Feroviar Român, își extinde activitățile și în alte șase țări, incluzând Ungaria, Bulgaria, Germania, Austria, Serbia și Republica Moldova.

Această nouă realizare pune în lumină progresele tehnice și inovația continuă a unui sector vital pentru infrastructura europeană, relevând nu doar expertiza ci și ambițiile pentru viitor ale industriei feroviare românești. După ce a inspirat prin succesul său pe scenele internaționale, Grampet Group demonstrează încă o dată de ce este un nume de referință în acest domeniu, cu Leon ca simbol al acestei reușite tehnice și economice.

(Sursa foto: Octav Ganea/ Inquam Photos)


Andrei Lupu

Andrei Lupu are 32 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Sibiu. Născut în cartierul Trei Stejari, Andrei este un observator atent al vieții din orașul vechi și un narator pasionat al comunității sibiene. Cu o formare în Jurnalism și Comunicare la Universitatea „Lucian Blaga”, el îmbină rigurozitatea presei cu o sensibilitate locală autentică. Fie că acoperă un festival, o decizie din Consiliul Local sau o poveste din cartierele uitate, Andrei aduce știrile orașului cu echilibru, claritate și respect față de cititori.