Doar 8% din vehicule rămân pe piața locală românească, potrivit datelor Renault Group România.
Sursa poza si informatii: romania-insider.com
Dacia Exportă Peste 92% Din Producția Sa, Doar 8% Rămâne în România
Cea mai mare parte a vehiculelor produse de Dacia pleacă peste hotare, doar un procentaj mic rămânând pe piața autohtonă. Cristian Nevzoreanu, director executiv al Public Affairs la Renault Group România, a declarat într-o conferință de specialitate pe 26 mai, conform Economedia.ro, că mai mult de 92% din producția companiei este destinată exportului, iar doar 8% este păstrată pentru piața internă. Oficialii companiei susțin că există oportunități de îmbunătățire a sprijinului acordat sectorului auto din România.
Nevzoreanu a subliniat și provocările pieței auto interne, menționând că pentru fiecare mașină nouă vândută în țară, sunt aduse trei autoturisme second-hand, dintre care aproximativ 80% au peste opt ani vechime și ar trebui casate. Acest decalaj complex între producție și vânzare locală este accentuat de preferința pentru modele mai vechi din import.
Deși numărul vehiculelor produse în țară a scăzut ușor, uzinele Dacia s-au orientat către modele mai complexe, moderne și cu valoare adăugată mai mare. Potrivit Profit.ro, anul precedent a adus o creștere a veniturilor Dacia din vânzările de vehicule și componente auto, chiar dacă producția per ansamblu a cunoscut un mic declin.
În ciuda unei reduceri de 4% a numărului de mașini produse și vândute, de la 322.071 de unități în 2023 la 309.248 în 2024, profitul companiei a înregistrat o creștere de 7,6% față de anul anterior, atingând 569 milioane RON (echivalentul a 114 milioane EUR). În plus, uzina a fabricat 409.666 de șasiuri, cu aproape 20.000 mai puține față de anul anterior, destinate altor fabrici Renault din întreaga lume.
O schimbare semnificativă în activitatea uzinei este încetarea producției de motoare, aceste activități fiind preluate la mijlocul anului 2023 de nou-înființata companie, Horse România. Aceasta modificare reflectă o realiniere strategică a activităților de producție în cadrul grupului Renault.
În ciuda acestor provocări și ajustări, Dacia continuă să fie un pion central al industriei auto românești, iar sprijinirea mai intensă a sectorului local ar putea conduce nu doar la o întărire a pieței interne, dar și la o creștere economică semnificativă.
Foto sursă: Vanderwolfimages/Dreamstime.com