Ce spune CNAIR?
Sursa poza si informatii: oradesibiu.ro
Recent, au fost observate fisuri superficiale în placa de suprabetonare a viaductului Boița, situat pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești. Asociația Pro Infrastructură a publicat imagini care ilustrează aceste fisuri, atrăgând atenția asupra stării lucrărilor.
Reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au oferit clarificări cu privire la această situație. Aceștia au explicat că fisurile sunt superficiale și că o parte dintre ele s-au închis de la sine pe măsură ce betonul a intrat în priză și a atins clasa corespunzătoare. Restul fisurilor vor fi corectate cu rășini epoxidice, asigurând astfel integritatea structurii.
Asociația Pro Infrastructură a subliniat că, deși au observat multe betoane cu probleme în cei peste 15 ani de monitorizare a drumurilor și căilor ferate, acest tip de aspect este o premieră pentru ei. Ei au solicitat o supervizare mai atentă a lucrărilor pentru a preveni astfel de situații în viitor.
Viaductul Boița face parte din secțiunea 2 a Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești și are o lungime totală de 650 de metri. Această secțiune este una dintre cele mai complexe din România, incluzând 48 de poduri și viaducte, precum și 7 tuneluri pe traseul de 31,33 km prin Munții Carpați. Constructorul desemnat pentru acest proiect este asocierea turcă Mapa – Cengiz, cu un contract în valoare de 4,25 miliarde lei și o durată de 68 de luni.
În prezent, lucrările la viaductul Boița continuă conform planului, iar autoritățile monitorizează îndeaproape stadiul acestora pentru a asigura finalizarea în condiții de siguranță și calitate.