**București pregătește 550 km de piste pentru biciclete până în 2035 prin noul Velo Masterplan**

București pregătește 550 km de piste pentru biciclete până în 2035 prin noul Velo Masterplan Sursa poza si informatii: romania-insider.com

Bucureștiul își propune o transformare majoră a rețelei sale rutiere pentru bicicliști, planificând peste 550 de kilometri de piste dedicate, conform noului Velo Masterplan dezvăluit recent de către primarul general interimar, Stelian Bujduveanu.

Acest document strategic, finalizat după sesiuni îndelungi de consultări și dezbateri publice, propune dezvoltarea unei rețele de ciclism care să conecteze locuințele cu locurile de muncă, școlile, instituțiile publice și zonele comerciale ale capitalei. Planul prevede construcția a 150 km de rute principale pentru biciclete și 415 km de rute secundare.

Infrastructură suplimentară pentru o experiență completă

Mai mult decât atât, planul cuprinde și elemente de infrastructură auxiliară, precum rastele pentru biciclete, parcări dedicate, reglementări clare de trafic, și trasee bine structurate. Ciclismul urban nu înseamnă doar piste bine trasate, ci și un mediu sigur și prietenos pentru iubitorii de biciclete.

"Pentru mine, finalizarea Velo Masterplan este un moment important," a declarat Stelian Bujduveanu în data de 11 iunie. "După luni de lucru, consultări și dezbateri, documentul este pregătit și va fi trimis în curând spre aprobare Consiliului General al Municipiului București".

Pașii următori către realizare

Implementarea acestei rețele extinse de piste pentru biciclete va fi realizată printr-o colaborare strânsă între Primăria Capitalei și cele șase administrații sectoriale ale orașului. Următorul pas esențial este obținerea aprobării de către Consiliul General al Municipiului București, urmată de demararea studiilor de fezabilitate necesare.

Prin această inițiativă ambițioasă, Bucureștiul intenționează nu doar să îmbunătățească mobilitatea urbană, ci și să încurajeze un stil de viață mai sănătos și sustenabil pentru locuitorii săi. Dezvoltarea infrastructurii pentru biciclete vine în întâmpinarea unei nevoi tot mai crescânde de alternative de transport ecologice, într-un oraș cunoscut pentru traficul său aglomerat.

Se preconizează că, odată cu finalizarea acestui masterplan, Bucureștiul va deveni un oraș mai prietenos cu mediul și mai accesibil pentru bicicliști, oferind locuitorilor săi o alternativă sigură și eficientă pentru deplasările cotidiene. Aceasta nu este doar o investiție în infrastructură, ci și o investiție în calitatea vieții și sănătatea publică a Bucureștenilor.

(Stelian Bujduveanu și sursa foto: Facebook)


Andrei Lupu

Andrei Lupu are 32 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Sibiu. Născut în cartierul Trei Stejari, Andrei este un observator atent al vieții din orașul vechi și un narator pasionat al comunității sibiene. Cu o formare în Jurnalism și Comunicare la Universitatea „Lucian Blaga”, el îmbină rigurozitatea presei cu o sensibilitate locală autentică. Fie că acoperă un festival, o decizie din Consiliul Local sau o poveste din cartierele uitate, Andrei aduce știrile orașului cu echilibru, claritate și respect față de cititori.