Autoritățile din București analizează introducerea de taxe suplimentare pentru mașinile cu numere de înmatriculare din alte județe.

Autoritățile din București analizează introducerea de taxe suplimentare pentru mașinile cu numere de înmatriculare din alte județe.

Sursa poza si informatii: romania-insider.com

Autoritățile din București iau în considerare implementarea unor taxe suplimentare pentru mașinile care nu sunt înmatriculate în Capitală. Potrivit unui proiect aflat în dezbatere, șoferii care tranzitează orașul sau cei care locuiesc aici, dar și-au înmatriculat vehiculele în alte județe pentru a beneficia de taxe mai mici, ar putea fi obligați să plătească noi taxe, a raportat Euronews România.

Conform proiectului, taxele propuse sunt de 3,5 euro pe zi, 6 euro pe săptămână, 9,5 euro pe lună sau 50 de euro pe an. Cu toate acestea, se preconizează că vehiculele cu numere de înmatriculare din Ilfov, județul care înconjoară Bucureștiul, ar putea beneficia de o excepție de la această regulă.

Inițiatorii proiectului argumentează că această măsură ar putea spori utilizarea transportului public și ar urma să contribuie la decongestionarea traficului din oraș. Diana Mardarovici, consilier citat de Euronews România, a explicat că scopul este alinierea la standardele internaționale. "În toate capitalele europene, este costisitor să conduci sau să deții o mașină în orașele aglomerate. Este o normalitate pe care trebuie să o atingem și încurajăm cu adevărat utilizarea transportului public," a declarat aceasta.

Părerile bucureștenilor sunt, însă, împărțite. Deși mulți ar fi de acord să plătească o taxă suplimentară, există scepticism cu privire la eficiența acestei măsuri în soluționarea problemelor de trafic ale capitalei.

Conform indicelui anual realizat de TomTom, Bucureștiul se află pe locul 8 în rândul celor mai aglomerate orașe din lume. Datele recente arată că zilnic, aproximativ 1,4 milioane de mașini se află pe străzile capitalei, o treime dintre acestea fiind înmatriculate în alte județe. Din cauza congestiei traficului, bucureștenii pierd anual echivalentul a douăsprezece zile lucrătoare.

Această inițiativă reflectă o tendință mai largă de reglementare a traficului urban prin taxe și alte stimulente financiare, cu scopul de a reduce poluarea și de a îmbunătăți calitatea vieții urbane. Rămâne de văzut dacă proiectul va fi aprobat și implementat și cât de eficient va fi în abordarea problemelor asociate traficului intens din București.

Sursa foto: Teodororoianu | Dreamstime.com


Andrei Lupu

Andrei Lupu are 32 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Sibiu. Născut în cartierul Trei Stejari, Andrei este un observator atent al vieții din orașul vechi și un narator pasionat al comunității sibiene. Cu o formare în Jurnalism și Comunicare la Universitatea „Lucian Blaga”, el îmbină rigurozitatea presei cu o sensibilitate locală autentică. Fie că acoperă un festival, o decizie din Consiliul Local sau o poveste din cartierele uitate, Andrei aduce știrile orașului cu echilibru, claritate și respect față de cititori.